Generacija Z – nije ono što mislite

Generacija Z – nije ono što mislite

Pripadnici generacije Z prave vrlo odrasle i promišljene izbore. U studiji “Child Development-a” ustanovljeno je da današnji tinejdžeri manje eksperimentišu s alkoholom, seksualnim aktivnostima i drogama. Shodno tome, srednjoškolci i studenti mogu izgledati kao da su na sporijem putu da „odrastu“, ali su zapravo daleko pragmatičniji i ozbiljniji u svojim životnim stilovima i odlukama.

Sinonimi za ovu generaciju su Postmilenijalci, Pluralsi, iGeneracija, Net generacija. U poređenju sa milenijalcima i mladima iz generacije X, generaciju Z manje zanima vožnja, biraju poslove sa skraćenim radnim vremenom i radije ostaju kod kuće umesto da se druže sa prijateljima, navodi se u studiji “Child Development-a”. Nije iznenađujuće da su roditelji zbunjeni tendencijama svoje dece, a neki brinu o posledicama na njihovu budućnost. Ali, nema potrebe za brigom. Ova generacijska “pobuna” ima potencijal da oblikuje napredne profesionalce. 

Uzmimo, na primer, vožnju. Da li je tinejdžeru danas zaista potrebna vozačka dozvola da provodi vreme sa prijateljima u savremenom svetu? Njegovi ili njeni prijatelji su samo na klik od njih. Iako naizgled beskrajno vreme na ekranu preti otuđenjem, to je prilika da tinejdžeri ostanu u skladu sa svojim društvenim grupama.

U generaciju Z se ubrajaju osobe rođene u periodu od 1995. do 2009. godine. Zaključci psiholoških i socijalnih istraživanja prikazuju ovu generaciju kao digitalnu. 

Prema istraživanjima, ova generacija ne veruje u sistem i zakone. Više se uzda u informacije sa interneta i tu će najpre potražiti podatke o bilo čemu što ih u odrešenom trenutku interesuje.

Takođe, imaju oštro oko za lažne vesti, te ih nije lako obmanuti. Materijalna sigurnost je na prvom mestu i biraju da što kasnije napuste roditeljski dom. Socijalno su tolerantniji u odnosu na sve starije generacije i prihvataju razlike među ljudima u ponašanju, polu, rasi, stavovima i izborima.

Ovo nije prvi put da vidimo ovakvu vrstu individualističkog, otpornog stava. Pripadnici takozvane Tihe generacije, čije je stanovništvo postalo punoletno tokom tridesetih godina prošlog veka, ponašali su se slično. Oni su takođe štedeli novac i odupirali se iskušenju da postanu odrasli pre svog vremena. Ti isti ljudi su napredovali, kao i Generacija Z – sa umerenim ohrabrenjem, doslednom podrškom i velikodušnom dozom razumevanja od roditelja.

Ukoliko želite da razumete generaciju Z i budete pametan saveznik u njihovom odrastanju, potrebno je da ostanete angažovani i relevantni u ekosistemu genreracije Z. 

Stručnjaci savetuju da podstičete aktivnosti i interakcije u stvarnom svetu. Generacija Z se definiše kao generacija usamljenika. Iako to nije uvek slučaj – pripadnici ove generacije uglavnom koriste svoje uređaje kako bi viđali ljude. Iskoristite svaku priliku da ih upoznate sa svojim svetom, radnim okruženjem, prijateljima. 

Fokusirajte se na kratkoročne porodične aktivnosti. Tinejdžeri ne žele da prave big deal od porodičnog vremena, ali to ne znači da oni ne žele da provode vreme sa svojim članovima porodice. 

Nemojte se plašiti da pokušate da naučite da igrate njihovu omiljenu video igru, ili da saznate više o aktivnostima u kojima uživaju. Budite spremni da promenite svoje stavove i poslušajte njihove predloge – ne morate nužno izgubiti iz vida ono što vam je važno u tom procesu.

Integrišite screen time u redovne aktivnosti. Tehnologija je prirodna stvar za generaciju Z. Sa njom su rođeni. Umesto ukidanja, ograničite vreme za upotrebu uređaja. 

Idealan način da to uradite je da ohrabrite decu da provode konstruktivno vreme na internetu i uče nove veštine. 

Generacija Z polako preuzima kormilo, oni imaju svoj pravila i novi pogled na svet! Važno je da učimo i da se razvijamo zajedno. 

Leave a Comment